dimecres, 10 de febrer del 2010

construcció d´una cèl.lula animal


























Els alumnes de 4ºeso de biologia em construit una maqueta d'una cèl.lula en 3D, la meua companya Amanda nogueira i jo, em construit una cèl.lula animal, el treball no es difícil , i es divertit els ingredients que em utilitzat son:

-plastilina
-gelatina
-vol de vidre


primer en fet la gelatina i després en posat puntets molt menuts que son els ribosomes, els ribosomes son responsables de la síntesi de les proteïnes

després en fet els lisosomes amb plastilina de colo verd, contenen substancies capaces de digerir grans molècules capturades per les cèl.lules

Desprès els mitocondris : la seua funció es obtenir energia mitjantçant la respiració cel.lular i el posem en la gelatina .

després en fet els vacuols i complex de golgi, els vacuols, per a fer els vacuols em cortat una boleta de plastilina taronja per la meitat i per al complex de golgi plastilina verd , tires de plastilina i despres la em possat en el seu lloc

els vacuols acumulen diverses sustàncies , i el complex de golgi agafa substàncies del reticle endoplamàtic i les introdueix en les vesícules què siguen segregades

per últim em fet el reticle endoplasmàtic, nucli i membrana nuclear

el reticle endoplàsmatic l'hem fet amb plastilina de color morat i el nucli amb plastilina de color negre amb taronja i la mebrana amb plastilina de color negre

el reticle endoplamàtic:s'encarrega de fabricar i transportar diverses substàncies i el nucli es on es localitza el material genetic

amb aquesta activitat em aprengut a coneixer millor l'estructura de la cèl.lula, a que les cèl.lules no son planes i a divertirnos estudiant, es una activitat que a mi m'agradat